Virheellinen veloitus?

Yleisiä virheitä verkko-ostoksissa ovat esimerkiksi väärän tuotteen tai palvelun toimittaminen, toimittamatta jättäminen tai viallisen/vahingoittuneen tuotteen toimittaminen.

Jos tuotteen tai toimituksen kanssa tulee ongelmia, ole aina ensin yhteydessä liikeeseen, josta tilauksen teit. Suositeltavaa on ottaa yhteyttä sähköpostitse, jotta keskustelusta jää kirjallinen todiste.

Jos et saa asiaa hoidettua suoraan kaupan kanssa, ota yhteyttä pankkisi asiakaspalveluun. Heiltä saat tietoa esimerkiksi siitä, missä tilanteissa poliisille tehtävä rikosilmoitus on aiheellinen.

Muista nämä:

  1. Säilytä kaikki tilaukseen liittyvät dokumentit
  2. Yritä ensin itse selvittää asiaa kauppiaan kanssa.
  3. Jos teet korjauspyynnön pankkiisi, laita sen liitteeksi myös kauppiaan kanssa käymäsi sähköpostikeskustelu.
  4. Jos palautat virheellisen tai viallisen tuotteen, on suositeltavaa tehdä palautus kirjattuna kirjeenä. Ota talteen postista saamasi palautustosite, voit tarvita sitä myöhemmin.

 

Konkurssitilanteet

Korttimaksaminen kannattaa, koska mahdollisessa konkurssitilanteessa voit saada rahasi takaisin pankiltasi.

Ole kuitenkin aina ensin yhteydessä myyjään korvauksen saamiseksi!