ESS: Onko ravintolassa liian hidas palvelu? Kännykkä tulee apuun

2.2.2015

Joudutko jonottamaan baaritiskillä olutta, vaikka haluaisit istua pöydässä kaverisi kanssa? Tai oletko kyllästynyt odottelemaan laskua tuskastuttavan kauan, vaikka eteenpäin pitäisi kiiruhtaa? Helmikuussa voi tilanne olla toinen, jos kohdalle sattuu sellainen ravintola, joka on ottanut käyttöön älypuhelin-sovelluksen.

Sen ravintolasovellus toimii näin:

1. Kun tulet ravintolaan, istu pöytään.

2. Avaa MobiiliMenun nettisivu ja syötä pöydässä oleva koodi.

3. Sivulle avautuu ravintolan menu juomineen.

4. Valitse mieleisesi ja tilaa tuotteet.

5. Samassa tarjoilija tuo tilatut juomat ja keittiö valmistaa siinä vaiheessa jo ruokia.

6. Jos haluat lisää juomaa, niin tilaa kännykällä, sen tilaa viidessä sekunnissa.

7. Lopuksi ei tarvitse odottaa laskun maksamista – ostokset veloitetaan tilauksen yhteydessä kortiltasi.

8. Jotta viimeinen kohta onnistuu, tulee ensimmäisellä kertaa sovellusta avattaessa ilmoittaa korttitiedot. Seuraavilla kerroilla pyydetään vain kortin takana olevaa 3-numeroista lukua.

Kehityspäällikkö Karlos Kotkas kertoo, että S-ryhmä haluaa kehittää ravintolapalveluitaan ja siksi he lähtivät mukaan LADECin hallinnoimaan Corporate Venture ohjelmaan.

- Myös liikennemyymälöissä älypuhelin-sovelluksen mahdollistama ennakkotilaus sujuvoittaisi asiointia. Sen ansiosta kiireiset asiakkaat saisivat tilauksen pöytään tai mukaan pian liikennemyymälään saavuttuaan, kertoo Erkka Tuomela MobiiliMenusta.

LADECin vetämässä Corporate Venture -ohjelmassa ovat mukana suomalaiset suuryritykset Fortum, Kuusakoski ja S-ryhmä. Kukin kolmesta konsernista valitsi hakuprosessin kautta suojatikseen kiinnostavimmat kasvuyritykset. Valitut yritykset saavat sparrausta liiketoimintastrategiaansa ja kasvusuunnitelmaan sekä asiantuntevaa neuvontaa ideoidensa kaupallistamiseksi kotimaisilta huippuyrityksiltä puolen vuoden sparrausjakson ajan.

Lue uutinen: ESS