Epäselvät veloitukset

Verkkopankissani tai luottokorttilaskulla näkyy tapahtumia, joiden summaa ja ostopaikkaa en tunnista. Miten toimin?  

Ole yhteydessä oman pankkisi asiakaspalveluun asian selvittämiseksi. Jos asiakaspalvelu ei ole auki, voit soittaa pankkisi ilmoittamaan sulkunumeroon ja sulkea kortin. Tällaisessa tapauksessa ilmoita tapahtumista omaan pankkiisi mahdollisimman pian.

Jos tunnistat summan, mutta ostopaikka laskulla/verkkopankissa on vieras, käy läpi ostoista saamasi kuitit. Joissakin tapauksissa esimerkiksi kaupan ovessa lukee toinen nimi kuin millä tapahtumat tulevat laskulle. Kuitissasi pitäisi lukea sama nimi kuin millä tapahtuma on tullut laskullesi/verkkopankkiin.

Olen ilmoittanut korttini kadonneeksi, silti verkkopankissani / luottokorttilaskulla näkyy tapahtumia. Miten tämä on mahdollista?

Veloitukset on todennäköisesti tehty ennen kortin sulkua. Ole yhteydessä omaan pankkiisi asian selvittämiseksi. Tee tapahtuneesta rikosilmoitus poliisille, jos et tunnista tapahtumia.

Kuka vastaa alle 25 euron ostoksista jos huomaan, että lähimaksukorttini on kadonnut, mutta en vielä ole ehtinyt sulkea sitä?

Lähimaksaminen on vain yksi uusi maksamisen tapa. Korttiin liittyvät velvollisuudet ja vastuut ovat täsmälleen samat kuin muissakin maksukorteissa.